Evento Awards > Ajankohtaista

Ajankohtaista

22.03.2019

Tapahtumasarjojen finalistit on valittu

 

Tuomaristo on arvioinut kaikki kilpailuun osallistuneet tapahtumatyöt ja valinnut jokaisesta sarjasta kolme, tasapisteillä neljä finalistia. Finalistien paremmuusjärjestys selviää Kongressimessujen pitchaustilaisuudessa, voittajat julkistetaan illan palkitsemisjuhlassa Tennispalatsissa.

Teksti Terhi Pääskylä-Malmström

 

MESSUT

MaatalousKonemessut – Messukeskus Helsinki

MaatalousKonemessut täytti maatalouskonealan yritysten ja maataloustuottajien suuren toiveen ja tarjosi isot sisänäyttelytilat koko alan kattavalle tapahtumalle. Syksyllä, maataloussesongin ulkopuolella järjestetty tapahtuma keräsi hyvien kulkuyhteyksien ansiosta osallistujia kaikkialta Suomesta ja lähialueilta. Ensimmäistä kertaa järjestetyille messuille asetettiin kunnianhimoiset tavoitteet, jotka myös ylitettiin kirkkaasti.

Helsinki Coffee Festival – Showmasters

Helsinki Coffee Festival on Pohjois-Euroopan suurin kahvifestivaali. Yhden viikonlopun ajaksi Helsinkiin syntyy Suomen suurin kahvikauppa ja pop up -kahvila, jossa on laajin valikoima pienten ja isojen paahtimoiden kahveja. Kokonaisvaltainen, pikkutarkasti suunniteltu tapahtumakokemus hivelee kaikkia aisteja, jättää tapahtumassa kohdatut brändit ja yritykset mieleen erityisellä tavalla sekä haastaa muitakin messuja uudenlaisten elämyk­sien luomiseen.

Vegemessut – YVE

Vegemaailman toimijoita ja innovaatioita esittelevät Vegemessut ovat kuin kaupunkifestarit. Ne näkyvät yleisön panostuksen ansiosta voimakkaasti sosiaalisessa mediassa, eikä ihme – Vegemessuja kiitellään yhteisöllisestä tunnelmasta, jossa jokainen voi olla oma itsensä. Messut tuottava Vegefirma on moninkertaistanut kokonsa parissa vuodessa, mikä omalta osaltaan edesauttaa sen missiota tuoda tulevaisuuden ruoka lautasillemme jo tänään.

 

HENKILÖSTÖTAPAHTUMA

Neste ICT Escape Room – Factor Nova

Neste ICT Escape Room nosti yrityksen tietoturva-asiat keskiöön pakohuonepelissä, joka antoi henkilökunnan testata osaamistaan käytännössä. Peli nivottiin osaksi henkilöstön vuosittaista tietoturvakoulutusta ja siinä käytettiin yrityksen todellisia ICT-järjestelmiä, mikä teki kokemuksesta hyvin realistisen. Lisäksi tiimit pääsivät pelin avulla testaamaan ongelmanratkaisutaitojaan, yhteistyökykyään sekä nostamaan tiimihenkeä.

Newsec PAM Conference – NJ Production

Työntekijöillä oli aktiivinen rooli suunniteltaessa ja toteutettaessa tapahtumaa, joka huipensi osapuolien yli vuoden mittaisen hyvinvointiin keskittyneen yhteistyön. Samalla tapahtuma toimi ponnahduslautana vieden Newsecin henkilöstöhyvinvoinnin täysin uudelle tasolle. Tavanomaisen konferenssin sijaan hyödynnettiin uniikkia WELLconcept-suunnitelmaa, joka menestyi niin, että Newsec otti sen käyttöön myös muiden toimintamaidensa tapahtumissa.

Lindström Kickstarter Kickoff 2018 – Woltti Group

Tapahtuman tavoitteena oli muuttaa Lindströmin liiketoimintakulttuuria. Tavoite saavutettiin rikkomalla perinteinen kickoffin kaava ja ylhäältä alas julistaminen sekä osallistamalla prosessiin henkilökuntaa ja asiakkaita. Tapahtuma synnytti kolmessa kuukaudessa 1 500 ideaa, joista validoitui tuotantoon kaksi timanttia. Uudenlainen henkilöstötapahtumakonsepti onnistui yli odotusten ja sen luoma positiivinen innovaatiokulttuurin muutos näkyy yrityksessä edelleen.

 

KULUTTAJATAPAHTUMA

Viaporin Kekri – Haaga-Helia University of Applied Sciences

Suomenlinnassa vuosittain järjestettävä Viaporin Kekri yhdistää teatterin, taiteen, tarinat ja hyvän ruuan kaikenikäisille vieraille soveltuvaksi elämykseksi. Kekrin eli ”Suomen halloweenin” ympärille kietoutuva tapahtuma ammentaa inspiraatiota vanhoista perinteistä ja Suomenlinnan historiasta, lisäksi sen järjestäminen tarjoaa alan opiskelijoille työssäoppimismahdollisuuden. Tapahtuman myötä vahvistuu myös Suomenlinnan tunnettuus ympärivuotisena matkailukohteena.

Vuoden harmain päivä – Lataamo Group

Kampanjan tavoitteena oli lisätä erityisesti kesään liitetyn Original Long Drinkin menekkiä myös sesongin ulkopuolella. Haaste ratkaistiin lanseeraamalla uusi kansallinen juhlapäivä, jossa suomalaiset kutsuttiin juhlimaan sitä, mitä emme voi paeta: lonkeronharmaata säätä. Pelkästään Helsingin päätapahtumassa juhli yli 6 000 ihmistä ja päivään liittyvä monikanavainen kampanja nousi myös kansainväliseksi puheenaiheeksi.

Genelec X Boiler Room – Superson

Äänentoistolaitteiden valmistaja Genelec kohtasi haastavaksi kohderyhmäksi havaitut elektronisen musiikin kotistudiotuottajat osallistavalla ja inspiroivalla tavalla. Yhdessä lontoolaislähtöisen musiikkimedia Boiler Roomin kanssa järjestetyt ilmaisbileet varattiin loppuun ennätysajassa ja vieraita lensi tapahtumaan ympäri maailman. Lisäksi yhdelle kotituottajalle avautui mahdollisuus esiintyä unelmiensa keikalla.

 

PROMOOTIO/LANSEERAUS

Coca-Cola Christmas Truck – MKTG Finland

Maailmanlaajuisesti tunnettu joulurekka on ikoninen osa Coca-Colan mainontaa. Viime jouluna se kiersi ensi kertaa myös Suomessa. Kiertue saavutti merkittävän ansaitun median näkyvyyden ja somejakoihin kehitetyt GIF-animaatiot levisivät käyttöön myös kiertueen ulkopuolella. Vahvassa fokuksessa oli kestävä kehitys ja joulun ilosanoman levittäminen, mikä näkyi tölkkien kierrätysaktivoinnissa ja panttituottojen lahjoituksessa hyväntekeväisyyteen.

Singalong Shuttle – Roof Productions

Ruisrockissa toteutetun elämyksellisen kuluttajapromootion tavoitteena oli nostaa entisestään Fortumin positiivista mielikuvaa. Festivaalivieraille tarjottiin sähköautokyyti Turun keskustasta Ruissaloon, mutta kyydin saattoi maksaa vain laulamalla. Kestäviin ratkaisuihin liittyvän vakavamielisyyden rinnalle nostettiin helposti lähestyttävä ja hauska näkökulma. Se välittyi lopulta noin 560 miljoonalle ihmiselle ympäri maailman.

Genelec X Boiler Room – Superson

Äänentoistolaitteiden valmistaja Genelec kohtasi haastavaksi kohderyhmäksi havaitut elektronisen musiikin kotistudiotuottajat osallistavalla ja inspiroivalla tavalla. Yhdessä lontoolaislähtöisen musiikkimedia Boiler Roomin kanssa järjestetyt ilmaisbileet varattiin loppuun ennätysajassa ja vieraita lensi tapahtumaan ympäri maailman. Lisäksi yhdelle kotituottajalle avautui mahdollisuus esiintyä unelmiensa keikalla.

Puolestakyröttäjät – Superson

Jonottaminen on festivaalivieraan pahin vihollinen. Kyrö Distillery tarttui tähän havaintoon ja jalkautti puolestajonottajat neljille kesäfestareille. Puolestakyröttäjiksi brändätyt henkilöt pitivät oleellisempaan keskittyvän festariväen paikkaa jonossa ja teko kasvoi nopeasti itseään suuremmaksi: pienellä markkinointibudjetilla toimivan tislaamon viesti levisi niin talousmedioihin kuin radiokanavillekin tavoittaen noin 2 miljoonaa suomalaista.

 

YRITYSTAPAHTUMA

iLOQ – Unlock the Future – NJ Production

Lukkoyritys iLOQin historian suurin tapahtumasatsaus toi yhteen yrityksen työntekijät, asiakkaat, yhteistyökumppanit ja alan vaikuttajat. Tapahtumassa hyödynnettiin uusimpia teknisiä ratkaisuja wow-efektin luomiseksi sekä osallistumisen ja jakamisen lisäämiseksi. Ratkaisuihin kuuluivat muun muassa arvotyöpajaan kehitelty digitaalinen brändipeli sekä uuden tuotteen lanseeraus, joka toteutettiin astumalla tulevaisuuteen digitaalisen portin läpi.

PING Festival – PING Helsinki

PING Festival on Pohjois-Euroopan suurin vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijatapahtuma. Halauksin alkavassa tapahtumassa osallistujille tarjotaan neljä ulottuvuutta: oppiminen, inspiraatio, verkostoituminen ja elämykset. Viihtymisen tärkeys näkyy pienimpiinkin yksityiskohtiin panostamisessa. Kattavan some-roadmapin avulla maksimoidaan puolestaan tapahtuman ja sen kumppaneiden näkyvyys tapahtumaa ennen, sen aikana ja sen jälkeen.

Kauppalehti Option Gaala – Sisters Inc.

Vuosittaisen bisnestapahtuman tavoitteena on brändi-imagon vahvistaminen ja kumppanuuden lujittaminen. Tällä kerralla tapahtuman pääviestiksi valittiin Menestyksen manifesti, jonka puitteissa jokaisen kumppanibrändin manifesti tuotiin esille vetoavalla ja kokemuksellisella tavalla. Gaalan ja sen järjestäjän monivuotinen yhteistyö näkyy tapahtuman pitkäjänteisenä ja määrätietoisena kehittämisenä ja jalostamisena.

Think Helsinki – Woltti Group

Think Helsinki on IBM Suomen päätapahtuma ja yksi merkittävimmistä vuosittain järjestettävistä suomalaisista IT-alan tapahtumista. Se on huippuunsa jalostettu toimialatapahtuma ja kaikilta kohtaamispisteiltään saumaton osa markkinointikampanjaa, myyntiprosessia ja kumppaniekosysteemin kehittämistä. Huolellisen kanavaintegraation ja viimeistellyn toteutuksen ansiosta tapahtuman liiketoiminnallinen vaikuttavuus on poikkeuksellisen hyvä.

Varmista paikkasi alan ykkösjuhlassa!

Osta liput itsellesi ja tiimillesi: eventoawards.fi

Hinta 100 € / juhlalippu