Evento Awards > Finalistit

Finalistit 2018

Alan vaikuttaja

Haussa on henkilö, persoona, ilmiömäinen vaikuttaja tai asioiden eteenpäin tuuppaaja. Verkostoitumisvelho, päättävä jyrä, laajakatseinen visionääri, nöyrä asioiden toimeenpanija tai vaikutusvaltainen osaaja. Kenestä jää jälki muistiin, mieleen tai maailmaan, kenet haluat palkita? Kuka on alan vaikuttaja?

Alan vaikuttaja palkinto on valittu tuomariston keskuudessa. 

Petri Hollmen

Voittaja

Yleisön suosikki

Päätösvalta annetaan kriittisimmälle tuomaristolle – asiakkaille, lukijoille ja yleisölle. Yleisö saa äänestää omaa suosikkiaan ja äänimäärien perusteella voittajaksi palkitaan yleisön suosikki. Äänestys on auki 15.3. saakka.

Juontaja/Puhuja/Kouluttaja

Tämä puhetyöläinen todella osaa tehtävänsä − hän on paitsi vakuuttava ja asiansa osaava myös innostava kouluttaja tai sujuvasanainen tapahtuman tunnelmaa kohottava juontaja. Hän osaa ottaa yleisönsä, eivätkä yllättävätkään tilanteet saa häntä sekoamaan sanoissaan − onhan hän improvisointikyvyiltään omaa luokkaansa.

Majoituspaikka

Hyvän majoituspaikan valtteja voivat olla niin monipuoliset palvelut, loistava henkilökunta, ihastuttava miljöö kuin elämyksellisyyskin. Se voi olla huippuhotelli tai järvenrantamökki ­ – tärkeintä on, että siellä majoitutaan mukavasti ja nukutaan hyvin. Eikä pahitteeksi olisi, jos paikasta löytyisi viihtyisät puitteet myös erilaisiin aktiviteetteihin, kokouksiin ja ruokailuun.

Esiintyjä/Taiteilija

Hyvä esiintyjä on ammattilainen omalla taiteenalallaan ja vakuuttaa yleisönsä taidoillaan. Hän osaa ottaa huomioon asiakkaan toivomukset ja tavoitteet sekä tietenkin myös yleisön itse tapahtumassa. Hänen esiintymisensä on aina elämys katsojille.

Messut

Onnistuessaan messut on tehokas tapahtuma, jonka avulla on mahdollista edistää myyntiä ja markkinointia. Samalla osallistuvat yritykset saavat hyvän tilaisuuden hankkia uusia kontakteja. Parhaimmillaan messut aktivoivat kaikkia aisteja ja luovat samalla unohtumattomia elämyksiä. Ne voivat olla suurelle yleisölle avoimia yleisötapahtumia tai rajatuille ryhmille suunnattuja ammattilaistapahtumia.

Pienet tapahtumapaikat (alle 1000 hlö)

Hyvässä tapahtumapaikassa tärkeintä on, että se soveltuu juuri kyseiseen tapahtumaan ja luo sille oikeanlaiset puitteet. Se voi olla vaikkapa kokonainen rakennus, kulttuurikohde, laiva, yksittäinen sali tai vaikkapa sisäpiha. Kyseessä voi olla pelkkä tila tai täydenpalvelun tapahtumapaikka.

Tapahtumatoteuttaja

Uusi kilpailusarja, Tapahtumatoteuttaja, nostaa esille suunnitelmallista, tavoitteellista ja todennetusti vaikuttavaa tapahtumamarkkinointia toteuttavat organisaatiot. Inhouse-tuotantona toteutettavat tapahtumat saattavat olla kooltaan pieniä, mutta organisaation omien tavoitteiden saavuttamisessa niillä on merkittävä rooli. Kyse voi olla yksittäisestä tapahtumasta, tapahtumasarjasta tai koko organisaation tapahtumatoiminnasta.

Kuka kelpaa sarjaan ehdokkaaksi?

  • Organisaatiolla voi olla sarja tapahtumia tai arvioinnin kohteena voi olla koko organisaation tapahtumatoiminta
  • Organisaatio voi hyödyntää tapahtumatoimistoja tai tuottaa kaikki tapahtumansa itse. Tärkeintä on, että tapahtumatoimintaa johdetaan sisäisesti.
  • Organisaatio voi olla yritys, julkinen organisaatio tai voittoa tavoittelematon yhdistys. Tapahtumat voivat olla myynnillisiä, markkinoinnin tapahtumia, tähdätä henkilökunnan kouluttamiseen tai vaikka jäsenhankintaan. Tapahtumien luonteella ei ole väliä - kuten ei myöskään yksittäisten tapahtumien koolla tai budjetilla.

Arviointikriteerit

  • ovatko tapahtumat strateginen osa organisaation toimintaa?
  • ovatko tapahtumat ylimmän johdon selkeästi valitsema vaikuttamisen keino?
  • toteutetaanko tapahtumia sekä säännöllisesti että johdonmukaisesti?
  • mitataanko tuloksia ja tehdäänkö toimintaan jatkuvia parannuksia tulosten perusteella?
  • hyödynnetäänkö osallistujadataa muutenkin kuin vain tapahtuman toteuttamiseen?

Ilmoittaudu tapahtumatoteuttaja-sarjaan 17.2. mennessä perusteluineen sähköpostitse osoitteeseen mella.pesonen@eventolehti.fi

Isot tapahtumapaikat (yli 1000 hlö)

Hyvässä tapahtumapaikassa tärkeintä on, että se soveltuu juuri kyseiseen tapahtumaan ja luo sille oikeanlaiset puitteet. Se voi olla vaikkapa kokonainen rakennus, kulttuurikohde, laiva, yksittäinen sali tai vaikkapa sisäpiha. Kyseessä voi olla pelkkä tila tai täydenpalvelun tapahtumapaikka.

Yritystapahtuma

Asiakastilaisuus, get together, seminaari, illallinen tai konsertti – mikä tahansa näistä ja monista muista vaihtoehdoista voi olla paras yritystapahtuma. Tärkeintä on, että tietylle kutsuvierasjoukolle suunnattu tapahtuma on hyvin suunniteltu ja toteutettu, vuorovaikutteinen ja erottuu edukseen muiden tapahtumien joukosta.

Ravintola/Kahvila

On paikan valtti sitten henkeäsalpaava miljöö, veden kielelle herauttava ruoka tai ensiluokkainen palvelu, tarjoaa tämä ravintola onnistuneet puitteet tapahtumalle. Se voi olla omiaan monen ruokalajin illallisilla, aamiaistilaisuudessa tai vaikkapa bisneslounailla − tärkeintä on, että asiakkaan toiveet toteutetaan tai jopa ylitetään ja näin mahdollistetaan ikimuistoinen tapahtuma.

Henkilöstötapahtuma

Sarjassa etsitään onnistuneinta henkilöstötapahtumaa. Sellaista, joka on paitsi hyvin suunniteltu myös toteutunut budjetin raameissa. Henkilöstölle suunnatun tapahtuman tarkoituksena on voinut olla esimerkiksi innostaminen, palkitseminen, sitouttaminen tai vaikkapa hyvinvoinnin lisääminen.

Catering-yritys

Tarjoilut muistetaan ja niistä puhutaan – tilaisuuden luonteesta riippumatta. Onnistunut catering jättää muistijäljen, joka tuo veden kielelle tapahtuman jälkeenkin. Catering-alan vankkumattomalta ammattilaiselta eivät ideat ja tarjoiluehdotukset lopu kesken ja häneltä luonnistuvat niin istuva illallinen sadoille kuin maistuva lounas keskellä metsää.

Kuluttajatapahtuma

Nyt laitetaan kuluttajatapahtumat järjestykseen. Tapahtuma voi olla ilmainen tai pääsymaksullinen, kunhan sen kohderyhmä on kuluttajat – sekä olemassa olevat että potentiaaliset. Hyvä kuluttajatapahtuma voi olla niin seminaari, koulutus, paneeli, messut, festivaalit, konsertti kuin juhlakin.

Grand Prix

Tuomaristolta eniten kaikista viidestä kategoriasta pisteitä kerännyt tapahtuma palkitaan Grand Prix -palkinnolla.

Promootio/Lanseeraus

Tässä sarjassa tunnustuspalkinnosta kilpailevat erilaiset promootiot ja lanseeraustapahtumat. Tapahtuma voi olla kaikille avoin tai tarkalle kutsuvierasjoukolle suunnattu – se voi olla myös asiallinen tai viihteellinen. Tärkeintä on, että se on onnistunut lisäämään tuotteen tunnettuutta tai tutustuttanut asiakkaat täysin uuteen tuotteeseen.