Evento Awards > Finalistit

Finalistit 2019

Yleisön suosikki

Päätösvalta annettiin kriittisimmälle tuomaristolle – asiakkaille, lukijoille ja yleisölle. Yleisö sai äänestää omaa suosikkiaan ja äänimäärien perusteella voittajaksi palkittiin yleisön suosikki.

Koskenranta

Voittaja

Ravintola/Kahvila

On paikan valtti sitten henkeäsalpaava miljöö, veden kielelle herauttava ruoka tai ensiluokkainen palvelu, tarjoaa tämä ravintola onnistuneet puitteet tapahtumalle. Se voi olla omiaan monen ruokalajin illallisilla, aamiaistilaisuudessa tai vaikkapa bisneslounailla − tärkeintä on, että asiakkaan toiveet toteutetaan tai jopa ylitetään ja näin mahdollistetaan ikimuistoinen tapahtuma.

Linnankrouvi

Ravintola Nokka

Voittaja

Ravintola Talentti

Alan vaikuttaja

Haussa on henkilö, persoona, ilmiömäinen vaikuttaja tai asioiden eteenpäin tuuppaaja. Verkostoitumisvelho, päättävä jyrä, laajakatseinen visionääri, nöyrä asioiden toimeenpanija tai vaikutusvaltainen osaaja. Kenestä jää jälki muistiin, mieleen tai maailmaan, kenet haluat palkita? Kuka on alan vaikuttaja?

Alan vaikuttaja palkinto on valittu tuomariston keskuudessa. 

Jukka Mäkelä

Voittaja

Juontaja/Puhuja/Kouluttaja

Tämä puhetyöläinen todella osaa tehtävänsä − hän on paitsi vakuuttava ja asiansa osaava myös innostava kouluttaja tai sujuvasanainen tapahtuman tunnelmaa kohottava juontaja. Hän osaa ottaa yleisönsä, eivätkä yllättävätkään tilanteet saa häntä sekoamaan sanoissaan − onhan hän improvisointikyvyiltään omaa luokkaansa.

Satu Aarnio

Marianne Harjula

Voittaja

Katleena Kortesuo

Pienet tapahtumapaikat (alle 1000 hlö)

Hyvässä tapahtumapaikassa tärkeintä on, että se soveltuu juuri kyseiseen tapahtumaan ja luo sille oikeanlaiset puitteet. Se voi olla vaikkapa kokonainen rakennus, kulttuurikohde, laiva, yksittäinen sali tai vaikkapa sisäpiha. Kyseessä voi olla pelkkä tila tai täydenpalvelun tapahtumapaikka.

Koskenranta

Hanasaari

Clarion Hotel Helsinki

Voittaja

Esiintyjä/Taiteilija

Hyvä esiintyjä on ammattilainen omalla taiteenalallaan ja vakuuttaa yleisönsä taidoillaan. Hän osaa ottaa huomioon asiakkaan toivomukset ja tavoitteet sekä tietenkin myös yleisön itse tapahtumassa. Hänen esiintymisensä on aina elämys katsojille.

Maria Baric Company

Elisa Järvelä

Joni Pakanen

Voittaja

Isot tapahtumapaikat (yli 1000 hlö)

Hyvässä tapahtumapaikassa tärkeintä on, että se soveltuu juuri kyseiseen tapahtumaan ja luo sille oikeanlaiset puitteet. Se voi olla vaikkapa kokonainen rakennus, kulttuurikohde, laiva, yksittäinen sali tai vaikkapa sisäpiha. Kyseessä voi olla pelkkä tila tai täydenpalvelun tapahtumapaikka.

Tampere-talo

Finlandia-talo

Voittaja

Jyväskylän Paviljonki

Catering-yritys

Tarjoilut muistetaan ja niistä puhutaan – tilaisuuden luonteesta riippumatta. Onnistunut catering jättää muistijäljen, joka tuo veden kielelle tapahtuman jälkeenkin. Catering-alan vankkumattomalta ammattilaiselta eivät ideat ja tarjoiluehdotukset lopu kesken ja häneltä luonnistuvat niin istuva illallinen sadoille kuin maistuva lounas keskellä metsää.

Aperidiiva

Tommi's Kitchen

Voittaja

Sweet Pepper Catering

Majoituspaikka

Hyvän majoituspaikan valtteja voivat olla niin monipuoliset palvelut, loistava henkilökunta, ihastuttava miljöö kuin elämyksellisyyskin. Se voi olla huippuhotelli tai järvenrantamökki – tärkeintä on, että siellä majoitutaan mukavasti ja nukutaan hyvin. Eikä pahitteeksi olisi, jos paikasta löytyisi viihtyisät puitteet myös erilaisiin aktiviteetteihin, kokouksiin ja ruokailuun.

Havsvidden

Järvisydän

Original Sokos Hotel Presidentti

Voittaja

Tapahtumatoteuttaja

Yleisösarjojen uudessa Tapahtumatoteuttaja-kategoriassa palkitaan organisaatio, joka toteuttaa suunnitelmallista, tavoitteellista ja todennetusti vaikuttavaa tapahtumamarkkinointia. Olipa tavoitteena myynnin ja markkinoinnin edistäminen, henkilöstön kouluttaminen tai sidosryhmien sitouttaminen, tapahtumat ovat tärkeässä roolissa organisaation tavoitteiden saavuttamisessa. Palkittava organisaatio näkee tapahtumat selkeänä kilpailuetuna ja strategisena vaikuttamiskeinona. Toiminta on ammattimaista ja johdettua, ja organisaatio hyödyntää tapahtumia ja osallistujadataa tavoitteidensa saavuttamisessa.

Arter

Clarion Hotel Helsinki

K-kauppiasliitto

Kyrö Distillery

Voittaja

LähiTapiola

OP

Solita

Taideyliopisto

Veikkaus

Grand Prix

Tuomaristolta eniten kaikista viidestä kategoriasta pisteitä kerännyt tapahtuma palkitaan Grand Prix -palkinnolla.

Vuoden harmain päivä – Lataamo Group

Voittaja

Messut

Onnistuessaan messut on tehokas tapahtuma, jonka avulla on mahdollista edistää myyntiä ja markkinointia. Samalla osallistuvat yritykset saavat hyvän tilaisuuden hankkia uusia kontakteja. Parhaimmillaan messut aktivoivat kaikkia aisteja ja luovat samalla unohtumattomia elämyksiä. Ne voivat olla suurelle yleisölle avoimia yleisötapahtumia tai rajatuille ryhmille suunnattuja ammattilaistapahtumia.

MaatalousKonemessut – Messukeskus Helsinki

Helsinki Coffee Festival – Showmasters

Vegemessut – YVE

Voittaja

Henkilöstötapahtuma

Sarjassa etsitään onnistuneinta henkilöstötapahtumaa. Sellaista, joka on paitsi hyvin suunniteltu myös toteutunut budjetin raameissa. Henkilöstölle suunnatun tapahtuman tarkoituksena on voinut olla esimerkiksi innostaminen, palkitseminen, sitouttaminen tai vaikkapa hyvinvoinnin lisääminen.

Neste ICT Escape Room – Factor Nova

Voittaja

Newsec PAM Conference – NJ Production

Lindström Kickstarter Kickoff 2018 – Woltti Group

Promootio/Lanseeraus

Tässä sarjassa tunnustuspalkinnosta kilpailevat erilaiset promootiot ja lanseeraustapahtumat. Tapahtuma voi olla kaikille avoin tai tarkalle kutsuvierasjoukolle suunnattu – se voi olla myös asiallinen tai viihteellinen. Tärkeintä on, että se on onnistunut lisäämään tuotteen tunnettuutta tai tutustuttanut asiakkaat täysin uuteen tuotteeseen.

Genelec X Boiler Room – Superson

Coca-Cola Christmas Truck – MKTG Finland

Singalong Shuttle – Roof Productions

Puolestakyröttäjät – Superson

Voittaja

Yritystapahtuma

Asiakastilaisuus, get together, seminaari, illallinen tai konsertti – mikä tahansa näistä ja monista muista vaihtoehdoista voi olla paras yritystapahtuma. Tärkeintä on, että tietylle kutsuvierasjoukolle suunnattu tapahtuma on hyvin suunniteltu ja toteutettu, vuorovaikutteinen ja erottuu edukseen muiden tapahtumien joukosta.

iLOQ – Unlock the Future – NJ Production

Voittaja

PING Festival – PING Helsinki

Kauppalehti Option Gaala – Sisters Inc.

Think Helsinki – Woltti Group

Kuluttajatapahtuma

Nyt laitetaan kuluttajatapahtumat järjestykseen. Tapahtuma voi olla ilmainen tai pääsymaksullinen, kunhan sen kohderyhmä on kuluttajat – sekä olemassa olevat että potentiaaliset. Hyvä kuluttajatapahtuma voi olla niin seminaari, koulutus, paneeli, messut, festivaalit, konsertti kuin juhlakin.

Viaporin Kekri – Haaga-Helia University of Applied

Genelec X Boiler Room – Superson

Vuoden harmain päivä – Lataamo Group

Voittaja

Vuoden yrittäjähenkisin suoritus -erikoispalkinto

Yritystapahtuma-kategoriassa kisannut PING Helsingin Inna-Pirjetta Lahti palkittiin periksiantamattomuudesta ja poikkeuksellisesta yrittäjähengestä. 

Inna-Pirjetta Lahti

PING Helsinki

Tulevaisuuden tekijät -erikoispalkinto

Haaga-Helia ammattikorkeakoulun toteuttama Viaporin Kekri -kuluttajatapahtuma hurmasi tuomarit opettajien ja opiskelijoiden yhteistyöllä ja käytettävissä olleiden voimavarojen ylivertaisella hyödyntämisellä. 

Viaporin Kekri

Haaga-Helia University of Applied