Evento Awards > Info > Tuomaristo

Tuomaristo

Jenna Perus

Markkinointipäällikkö, Momondo

Kerro minkälaista roolia tapahtumat ovat näytelleet urallasi (oletko esim. ollut itse järjestämässä, tilaajana, puhujana, kouluttajana)?

  • Syksyllä 2016 järjestin Videolle-tiimini kanssa ensimmäisen videomarkkinointiaiheisen tapahtuman Suomessa. Tapahtuma oli huippumenestys – yli 800 markkinoinnin ja viestinnän ammattilaista ilmoittautui, palautteiden keskiarvo oli 4.2/5 ja lopullinen tapahtuman ROI yli 1300 %. Nykyään käyn aktiivisesti myös muiden tapahtumissa puhumassa eri markkinoinnin aiheista.

Mihin asioihin kiinnität huomiota tapahtumissa?  

  • Hyvä tapahtuma viihdyttää ja yllättää. Se luo aitoa arvoa, oppimista, inspiraatiota ja ahaa-elämyksiä osallistujalle. Hyvän tapahtuman ennakkoviestintä on visuaalista ja selkeää, järjestelyt toimivat hyvin ja aikataulussa. Tärkeää on myös, että jälkimarkkinointi tuo arvoa esimerkiksi videoiden ja muiden relevanttien sisältöjen muodossa.

Mitä odotat Evento Awards -kilpailulta?  

  • Olisi kiinnostavaa saada kilpailuun myös uusia haastajia ja uudenlaisia näkemyksiä tapahtumajärjestämiseen. Tietysti odotan osallistujilta kovaa tasoa!

Mihin asioihin toivoisit osallistujien kiinnittävän erityistä huomiota hakemusta laatiessaan?  

  • Haluaisin kuulla, mitä kyseisessä tapahtumassa on tehty eri tavalla kuin muissa tapahtumissa. Onko hyödynnetty teknologiaa uudella tavalla, viestitty poikkeuksellisella kulmalla vai mikä tekee tapahtumasta erityisen? Olisi hyvä kuvailla tarkkaan myös konkreettisia tuloksia järjestäjän kannalta.