Evento Awards > Info > Tuomaristo

Tuomaristo

Juha Lehto

Partner & event producer
Nordic Business Forum

Tapahtuma-alan ammattilainen, joka vastaa Nordic Business Forum -tapahtumissa shown, tekniikan ja visuaalisen ilmeen yhteispelistä. Suhtautuu intohimoisesti tuotteiden ja palveluiden kehittämiseen, uskoon yksinkertaistuksen voimaan sekä luottaa vahvuuksiinsa tarkastella pieniäkin yksityiskohtia.

Kerro minkälaista roolia tapahtumat ovat näytelleet urallasi (oletko esim. ollut itse järjestämässä, tilaajana,puhujana, kouluttajana)?

  • Tapahtumia on tullut järjestettyä ala-asteen diskoista lähtien. Jo nuoresta asti oli hieno nähdä että mitä kaikkea yhteisen merkityksen ympärille kokoontuminen sai ihmisissä aikaan. Kouluvuosien pikkutapahtumien jälkeen päädyin ravintola-alalle, ja siellä tapahtumat olivat työn kuvaa melkein kymmenen vuotta, ennen NBForumin alkua. Liityin NBForumin tiimiin 2011, hetki ennen kuin saimme Al Goren Jyväskylään. Siitä tapahtumasta lähtien toteuttanut meillä vastaavaa tehtävää Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Nykyään sormet pelissä monella eri kulmalla NBForumin tapahtumien ja tuotteiden kehityksessä.

Mihin asioihin kiinnität huomiota tapahtumissa?

  • Tapahtumien käytännön järjestelyihin ja sitä kautta asiakaskokemukseen. Moni asia tapahtumissa voi olla hyvin subjektiivista kävijän kannalta mutta yleisesti tapahtuman people flow sekä ihmisten perustarpeiden tyydyttäminen voi ratkaista koko pelin. En usko että hyväkään sisältö voi pelastaa tapahtumaa jos perusta ei ole kunnossa. Tapahtuma on runko jonka tehtävä on tukea jonkun toiminnon tai ilmiön toteutumista ja mahdollistaa hetki missä ihmiset voivat olla avoimempia tuntemaan.

Mitä odotat Evento Awards -kilpailulta?

  • Mahdollisuutta tutustua mielenkiintoisiin tapahtumakonsepteihin, sekä uusia yllättäviä ideoita. Lisäksi että pääsee haastamaan suomalaisia tapahtumajärjestäjiä teroittamaan focustaan sekä pitämään asiakkaan kokemuksen keskiössä.

Mihin asioihin toivoisit osallistujien kiinnittävän erityistä huomiota hakemusta laatiessaan?

  • Tapahtumat taistelee aina osallistujan investoinneista (aika + raha). Eli pyrkiä tuomaan hakemuksessa esille että mikä on kävijän saama arvo suhteessa tuohon investointiin ja onko se linjassa itse tapahtuman tavoitteen kanssa. Kertoa mitä halutaan saavuttaa ja kuvata asiakaspolku mahdollisimman hyvin. Keskittyä kuvaamaan tarkasti ne asiat mihin voidaan vaikuttaa sekä pyrkiä tukemaan asioita mitkä ovat subjektiivisia ja sitä kautta järjestäjän todellisen vaikutuspiirin ulkopuolella.