Evento Awards > Info > Tuomaristo

Tuomaristo

Tuija Seipell

Yritysjohdon konsultti, puhuja, bloggaaja
Creative Insights, The Cool Hunter

Kanadan Vancouverissa asuva suomalaissyntyinen asiakaskokemuksen, kaupan, matkailualan, muotoilun, luovuuden, motivaation, tunteiden ja toivon puolestapuhuja. Asiakkaina eri alojen globaaleja suuryrityksiä ja monikansallisia organisaatioita, kuten Harley-Davidson ja Nike, pieniä ja keskisuuria yrityksiä sekä kaupunkien ja valtioiden eri osastoja. Maailman seuratuin suomalainen bloggaaja. Pääkirjoittajana design- ja popkulttuuria käsittelevässä The Cool Hunter -blogissa, jolla on kuukausittain yli 2,5 miljoonaa lukijaa.

Kerro minkälaista roolia tapahtumat ovat näytelleet urallasi (oletko esim. ollut itse järjestämässä, tilaajana,puhujana, kouluttajana)?

  • Olen ollut tekemisissä tapahtumien kanssa jo lähes 40 vuoden ajan. Olen osallistunut yritysten nimissä messuilleja näyttelyihin eri puolilla maailmaa, järjestänyt ja tuottanut suuria messuja ja kansallisia workshop-kiertueita Kanadassa sekä osallistunut näyttelystrategioiden ja visuaalisten ilmeiden kehittämiseen. Viimeisen 10 vuoden aikana olen myös ollut puhujana ja juontajana monessa sadassa tapahtumassa eri puolilla maailmaa. Olen tietenkin myös vieraillut ja osallistunut tapahtumiin, messuihin ja näytöksiin eri maissa.

Mihin asioihin kiinnität huomiota tapahtumissa?

  • Kiinnitän huomiota siihen, että kaikki perusasiat ovat kunnossa. Selvä konsepti toteutuu jokaisessa vaiheessa: markkinoinnissa, tiedottamisessa niin verkossa kuin perinteisin menetelmin, itse tapahtumassa, varsinaisessa brändäyksessä ja seurannassa. Tapahtumien tulee tarjota positiivisia, luovia yllätyksiä ja tavallisesta poikkeavia, mutta relevantteja innovaatioita. Tavoitteet saavutetaan selvästi ja lupaukset täytetään ja jopa ylitetään. 

Mitä odotat Evento Awards -kilpailulta?

  • Lisätietoa on edellä. Suomessa tapahtumat eivät ole kovinkaan luovia. Kaikki tuntuvat pelaavan varman päälle. 

Mihin asioihin toivoisit osallistujien kiinnittävän erityistä huomiota hakemusta laatiessaan?

  • Toivoisin osallistujien kiinnittävän huomiota siihen, mikä on konsepti – paitsi itse tapahtumassa, myös muissa vaiheissa markkinoinnista aina lopulliseen seurantaan asti. Mitkä ovat tavoitteet ja miten tavoitteet saavutetaan. Mikä on uutta, innovatiivista, luovaa ja miten tapahtuma eroaa muista. Tämän selvittämiseen tarvitaan faktoihin perustuvia tuloksia, kyselytutkimuksia ja asiakkaiden kommentteja.