Evento Awards 

Kilpailusarjat 

 

Puhuja: Tarinankertoja

Tarinankerronta on yksi puhujakulttuurin kantavista muodoista. Mestaripuhujan tunnistaa tunteesta – hänellä on ilmiömäinen kyky liikuttaa kuulijaa naurusta itkun partaalle. Tarinankertoja muuttaa pysyvästi kuulijansa elämää omakohtaisen tarinoiden ja kokemusten kautta. Hänellä on poikkeuksellisen herkkä ote, jolla hän synnyttää yhteyden kuulijaan ja puhuu väkevästi vaikuttaen.

Kategoriaan on ehdolla 11 puhujaa, joita yleisö voi äänestää. Lisäksi mukaan voi ehdottaa omia suosikkejaan. Finaaliin nousee jokaisesta kategoriasta kolme kilpailijaa.

Puhuja: Muutoksentekijä

Vaikuttava puhe on aina ennakko-oletuksista poikkeavaa, oivalluttavaa ja herättelevää. Muutoksentekijä haastaa kuulijoita yllättävillä näkökulmilla aiheista, jotka puhuttelevat työelämää ja sen tekijöitä, yksilöitä ja ryhmiä. Tämä puhuja on oman alansa suunnannäyttäjä ja edelläkävijä, joka kannustaa kuulijoitaan kohti muutosta ja jonka ajatukset vaikuttavat voimakkaasti ennalta tuttujen ilmiöiden uudenlaisessa ymmärtämisessä.

Kategoriaan on ehdolla 11 puhujaa, joita yleisö voi äänestää. Lisäksi mukaan voi ehdottaa omia suosikkejaan. Finaaliin nousee jokaisesta kategoriasta kolme kilpailijaa.

Puhuja: Globaali vaikuttaja

Globaali vaikuttaja on aktiivinen keskustelun herättäjä sekä intohimoinen ja omistautunut tekijä, joka jakaa ajatuksiaan kansainvälisesti. Hän puhuu maailmanlaajuisesti kiinnostavista ja ajankohtaisista aiheista, jotka koskettavat kaikilla tasoilla linkittyen samalla maailmanpoliittisesti kuumimpiin ilmiöihin.

Kategoriaan on ehdolla 11 puhujaa, joita yleisö voi äänestää. Lisäksi mukaan voi ehdottaa omia suosikkejaan. Finaaliin nousee jokaisesta kategoriasta kolme kilpailijaa.

Esiintyjä/Juontaja

Hyvä esiintyjä on oman alansa huippuosaaja, joka vakuuttaa yleisönsä taidoillaan. Hän ottaa huomioon asiakkaan toivomukset ja tavoitteet sekä häntä tapahtumassa seuraavan yleisön erityispiirteet. Sujuvasanainen juontaja pitää tapahtuman langat käsissään, ottaa yleisönsä eikä mestari-improvisoijana sekoa sanoissaan yllättävänkään tilanteen tullen. Esiintyjä tai juontaja on tunnelmanluoja ja korvaamaton ammattilainen, jonka tapahtumapanoksesta puhutaan pitkään.

Pieni tapahtumapaikka (alle 600 hlö)

Hyvä tapahtumapaikka luo siellä järjestettävälle tilaisuudelle juuri oikeanlaiset puitteet. Se voi olla kokonainen rakennus, kulttuurikohde, laiva, yksittäinen sali tai vaikkapa sisäpiha. Kyseessä voi olla pelkkä tila tai täyden palvelun tapahtumapaikka. Evento Awardsissa palkitaan erikseen alle kuuden sadan hengen pienet, että yli kuuden sadan hengen isot tapahtumapaikat.

Iso tapahtumapaikka (yli 600 hlö)

Hyvä tapahtumapaikka luo siellä järjestettävälle tilaisuudelle juuri oikeanlaiset puitteet. Se voi olla kokonainen rakennus, kulttuurikohde, laiva, yksittäinen sali tai vaikkapa sisäpiha. Kyseessä voi olla pelkkä tila tai täyden palvelun tapahtumapaikka. Evento Awardsissa palkitaan erikseen alle kuuden sadan hengen pienet, että yli kuuden sadan hengen isot tapahtumapaikat.

Ravintola/Kahvila

Tämä ravintola tai kahvila tarjoaa tapahtumalle onnistuneen ympäristön, oli paikan valttina sitten henkeäsalpaava miljöö, makuhermoja hellivä ruoka tai ensiluokkainen palvelu. Aamiaistilaisuus, bisneslounas tai juhlaillallinen – tärkeintä on,että asiakkaan toiveet toteutetaan ja mielellään jopa ylitetään matkalla kohti ikimuistoista tapahtumaa.

Catering-yritys

Tarjoilut muistetaan ja niistä puhutaan – tilaisuuden luonteesta riippumatta. Onnistunut catering jättää muistijäljen, joka tuo veden kielelle tapahtuman jälkeenkin. Catering-alan vankkumattomalta ammattilaiselta eivät ideat ja tarjoiluehdotukset lopu kesken ja häneltä luonnistuvat niin istuva illallinen sadoille kuin maistuva lounas keskellä metsää.

Majoituspaikka

Hyvän majoituspaikan valtteja voivat olla niin monipuoliset palvelut, loistava henkilökunta, ihastuttava ilmapiiri kuin elämyksellisyyskin. Kyseessä voi olla huippuhotelli tai järvenrantamökki – tärkeintä on, että siellä majoitutaan mukavasti ja nukutaan hyvin. Pahitteeksi eivät ole myöskään viihtyisät kokoustilat, maistuvat ruokailumahdollisuudet ja puitteet erilaisiin oheisaktiviteetteihin.

Alan vaikuttaja

Haussa on henkilö, persoona, ilmiömäinen innovaattori tai asioita eteenpäin puskeva voimahahmo. Verkostoitumisvelho, päättävä jyrä, laajakatseinen visionääri, nöyrä asioiden toimeenpanija tai vaikutusvaltainen osaaja. Kenestä jää jälki muistiin, mieleen ja maailmaan? Kenet haluat palkita? Kuka on tapahtuma-alan valovoimaisin vaikuttaja?

Alan vaikuttaja palkinto valitaan tuomariston keskuudessa. 

Tapahtumatoteuttaja

Tämä organisaatio toteuttaa suunnitelmallista, tavoitteellista ja todennetusti vaikuttavaa tapahtumamarkkinointia. Se näkee tapahtumat kilpailuetuna ja strategisena vaikuttamiskeinona sekä toteuttaa ne ammattimaisesti ja johdetusti. Lisäksi palkittava organisaatio hyödyntää tapahtumia ja osallistujadataa tavoitteidensa saavuttamisessa, olivatpa ne myynnin ja markkinoinnin edistämistä, henkilöstön kouluttamista tai sidosryhmien sitouttamista.

Yleisön suosikki

Päätösvalta annetaan kriittisimmälle tuomaristolle – asiakkaille, lukijoille ja yleisölle. Finalistien julkaisemisen jälkeen yleisö saa äänestää omaa suosikkiaan ja äänimäärien perusteella voittajaksi palkitaan yleisön suosikki.

Henkilöstötapahtuma

Onnistunut henkilöstötapahtuma on hyvin suunniteltu ja ennalta määrätyn budjetin raameissa toteutettu. Henkilöstölle suunnatun tapahtuman tarkoituksena voi olla esimerkiksi ideoiminen, innostaminen, sitouttaminen, palkitseminen, myönteisen ilmapiirin rakentaminen tai työhyvinvoinnin lisääminen.

Promootio/Lanseeraus

Tässä sarjassa tunnustuspalkinnosta kilpailevat erilaiset promootiot ja lanseeraustapahtumat. Tapahtuma voi olla kaikille avoin tai tarkalle kutsuvierasjoukolle suunnattu, tiukan asiallinen tai rennon viihteellinen. Tärkeintä on, että se on onnistunut lisäämään tuotteen tunnettuutta tai tutustuttanut asiakkaat täysin uuteen tuotteeseen.

Messut

Onnistuneet messut ovat myyntiä ja markkinointia edistävä sekä osallistujiensa kontaktiverkostoa kasvattava tehokas tapahtuma. Parhaimmillaan messut aktivoivat kaikkia aisteja ja luovat unohtumattomia elämyksiä. Kilpailuun ilmoitettavat messut voivat olla suurelle yleisölle avoimia yleisötapahtumia tai rajatuille ryhmille suunnattuja ammattilaistapahtumia.

Maksullinen yritystapahtuma

Asiakastilaisuus, get-together, seminaari, illallinen tai konsertti – mikä tahansa näistä tai monista muista voi olla vuoden paras yritystapahtuma. Tärkeintä on, että tietylle kutsuvierasjoukolle suunnattu tapahtuma on hyvin suunniteltu ja toteutettu, vuorovaikutteinen sekä muiden tapahtumien joukosta edukseen erottuva.

Maksuton yritystapahtuma

Asiakastilaisuus, get-together, seminaari, illallinen tai konsertti – mikä tahansa näistä tai monista muista voi olla vuoden paras yritystapahtuma. Tärkeintä on, että tietylle kutsuvierasjoukolle suunnattu tapahtuma on hyvin suunniteltu ja toteutettu, vuorovaikutteinen sekä muiden tapahtumien joukosta edukseen erottuva.

Maksuton kuluttajatapahtuma

Kuinka kuluttaja hurmataan? Hyvä kuluttajatapahtuma voi olla niin seminaari, koulutus, paneeli, messut, festivaalit, konsertti kuin juhlakin. Pääasia on, että sen kohderyhmänä ovat sekä potentiaaliset että olemassa olevat kuluttajat.

Maksullinen kuluttajatapahtuma

Kuinka kuluttaja hurmataan? Hyvä kuluttajatapahtuma voi olla niin seminaari, koulutus, paneeli, messut, festivaalit, konsertti kuin juhlakin. Pääasia on, että sen kohderyhmänä ovat sekä potentiaaliset että olemassa olevat kuluttajat.

Grand Prix

Tuomaristolta eniten kaikista viidestä kategoriasta pisteitä kerännyt tapahtuma palkitaan Grand Prix -palkinnolla.